Na co si dát pozor

Čokoláda » Na co si dát pozor

 

Především si musíme uvědomit, že zde zmíněné informace se vztahují ke kvalitní hořké čokoládě, ne k čokoládovým náhražkám! Zatímco pravá čokoláda obsahuje výhradně přísady, které vznikají při přeměně bobů kakaovníku, imitace čokolády je pouze z kakaového prášku, navíc v moha případech i toho tyto „čokolády“ obsahují jen velmi málo.

 

Vědci lékaři upozorňují, že komerčně dostupná čokoláda je velmi kalorická a může vést k tloustnutí a vzniku diabetu. Pro zajímavost jsem dnes zašel do obchodu a přečetl si pár zajímavých informací na obalech „běžných čokolád“. Obsah kakaového prášku se pohyboval v rozmezí 3,5% až 9% a hlavní složkou byl převážně ztužený rostlinný palmový tuk, tedy jeden z nejhůře stravitelných tuků a původců obezity. Vypadá to, že vědci mají pravdu.

 

Pokud tedy budete chtít ochránit své srdce, investujte do kvalitních druhů čokolád.

 

Odborníci na výživu doporučují hořkou čokoládu s obsahem kakaa od 50 % výše. Právě tento typ má všechny pozitivní účinky na organismus. Kvalitnější čokolády s vyšším obsahem kakaa jsou zdravější, protože obsahují více polyfenolů a méně cukrů a tuků. K  žádoucím projevům působení na organismus postačí 20 g kakaa nebo 15 g čokolády denně.

 

Co si z toho všeho odnést? Možná to, že čokoláda je sice zdravé mlsání, ale máme se k ní raději chovat jako k elixíru, užívat ji s rozvahou. Obecně platí, že všeho moc škodí. A hlavně nezaměňovat čokoládu s čokoládovými náhražkami ze ztužených tuků!

 

 


Zdroj: Právo, internet, klinické studie odborný tisk, Crest Communications, EverJean, Adriana Buitrago-Lopez a kol. Chocolate consumption and cardiometabolic disorders, Ing. Olga Kopáčová, Veda.cz, Ing. PaedDr. Bohumil Tesařík